Κανονισμός Λειτουργίας

Αναρτήστε εδώ τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου σας.

 Τι είναι ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου.
Με τον όρο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου» εννοούμε το σύνολο των όρων
και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και
αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου
αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην
αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός
πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην
εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της
προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της
συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού.
1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής
φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων .
Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει αποφασίσει για λόγους ασφάλειας των μαθητών/ μαθητριών
αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει στις
08:15. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης οι μαθητές/ μαθήτριες συνοδεύονται
απαραίτητα από τον γονέα/ κηδεμόνα τους, αιτιολογώντας σχετικά τους λόγους που συνέβη
αυτό. Μέλημα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι να μη χάσουμε κανέναν μαθητή από το
μάθημα.
Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των
μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του
σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί
του/της,.
Οι γονείς-κηδεμόνες ορίζουν τον τρόπο αποχώρησης των παιδιών τους με σχετική υπεύθυνη
Δήλωση. Για οποιαδήποτε αλλαγή ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Διεύθυνση του
Σχολείου.
Οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις
ανακοινώσεις του Σχολείου.
Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των
μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους. Μετά την παρέλευση του
πρώτου δεκαλέπτου από την λήξη του προγράμματος, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του
σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς για
την άμεση παραλαβή του παιδιού.
2.Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και
μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να
αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η
συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα
και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει
τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που
διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.
Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να μαλώνουν, να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε
είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική). Η βία δεν είναι καλός σύμβουλος από όπου κι αν
προέρχεται. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, οφείλουν να απευθύνονται στους
εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται στην αίθουσα προσεκτικά και δεν ξεχνούν
στην αυλή ζακέτες, μπουφάν, νερό, δοχεία φαγητού.
Φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους, ώστε το σχολείο να διατηρείται καθαρό.
Προσέχουν το χώρο και τα υλικά του σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη δυσκολία και το
κόστος αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια, καθώς και αντικείμενα πολύτιμα ή
επικίνδυνα.
Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση τη νομοθεσία, δεν επιτρέπεται.
Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι “ποινές” που μπορεί να επιβληθούν είναι οι:
α)Παρατήρηση. β)Επίπληξη. γ)Παραπομπή στη Διεύθυνση . δ)Ενημέρωση Συλλόγου
Διδασκόντων. ε)Ενημέρωση Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. στ)Αλλαγή σχολικού
περιβάλλοντος.
Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν
αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, τον
Σύλλογο Διδασκόντων και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε
απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των
δικαιωμάτων του παιδιού.
Οι γονείς / κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των
παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν . Η στενή συνεργασία Σχολείου -Γονέων
/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη. 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα τουΣχολείου
Στο Σχολείο μας εφαρμόζεται το Ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του
ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή και του
Υποδιευθυντή.
08:00 – 08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08:15 – 09:45 90΄ 1η διδακτική περίοδος (1η & 2ηώρα)
09:45 – 10:00 15΄ Διάλειμμα
10:00 – 11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος (3η & 4ηώρα)
11:30 – 11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45 – 12:30 45΄ 5η ώρα
12:30 – 12:45 15΄ Διάλειμμα
12:45 – 13:30 45΄ 6η ώρα
Οι γονείς /κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των
προτέρων ) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του Σχολικού
έτους .
3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας
πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και
σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος
σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προ-ώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία
του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
Στο σχολείο μας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, έχει οριστεί υπεύθυνος επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ
καθώς και αναπληρωματικός με πράξητου Συλλόγου Διδασκόντων.
4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες.
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής
και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την
απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά
προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι
έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους,
τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που
δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους
γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τη Σχολική Εφορεία.
Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των
γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς ή οι κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλό
της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση η συνεννόηση,
απευθύνονται στη Διεύθυνση του Σχολείου .
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας
και με τη Σχολική Εφορεία, με διακριτικό όμως ρόλο.
Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και
συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης την ημέρα και ώρα που έχει ορίσει. Για
έκτακτα θέματα μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τον εκπαιδευτικό σε ώρα διαλείμματος.
Ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου και διαβάζουν προσεκτικά όλες τις
ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές ή αναρτώνται στην είσοδο του σχολείου.
Οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από
τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Οφείλουν να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη Διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που
αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη
μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα
πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο για να δοθεί η καλύτερη λύση για την επίλυση του θέματος.
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη
όλων μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Υποδιευθυντή, Σχολικής Εφορείας, Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.
6. Ποιότητα του σχολικού χώρου.
 Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης
στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και
συντηρημένοι χώροι αιθουσών, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ.
διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του
παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις
εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της
απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Ένας όμορφα διαμορφωμένος χώρος, εσωτερικά και
εξωτερικά βοηθάει στην τακτική προσέλευση των μαθητών /μαθητριών.
 Οι τουαλέτες είναι κοινόχρηστος χώρος, με ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινότητα και την υγεία
μας. Όλοι ξέρουμε πως το πόσο καθαρός είναι ένας χώρος (σπίτι, σχολείο) φαίνεται από τις
τουαλέτες, που είναι ο καθρέπτης του πολιτισμού μας. Κανείς μαθητής δεν εισέρχεται στα
διαμερίσματα των τουαλετών εάν δεν είναι σίγουρος ότι είναι κενά. Τηρούνται όλοι οι κανόνες
υγιεινής που μαθαίνουμε στο Σχολείο και κυρίως στο σπίτι. Όποιος μαθητής δυσκολεύεται σε κάτι,
μπορεί να ζητήσει βοήθεια μόνο από τους Δασκάλους του και από κανέναν άλλον. Τα κοινόχρηστα
υλικά υγιεινής (χαρτί υγείας, σαπούνι, νερό), που υπάρχουν πάντα στις τουαλέτες, είναι πολύτιμα
και πρέπει να τα καταναλώνουμε χωρίς σπατάλη. Σεβόμαστε το πρόσωπο και τον κόπο της
Καθαρίστριας και δεν την επιβαρύνουμε με τα αποτελέσματα των κακών μας συνηθειών.
 Οι εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί ελέγχουν την τήρηση των παραπάνω.
 Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη
συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα του ή τον κηδεμόνα του.
Άλλα θέματα
Προσωπικά δεδομένα
Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών
της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό
Κανονισμό,
Προστασίας Δεδομένων Ευρωπαϊκής Ένωσης(GDPR), επιβάλλεται γραπτή συγκατάθεση των
γονέων ως προς τη συλλογή , επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους .
Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών.
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα
εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα
δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από
το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες
συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον . Οι σχολικές μονάδες ως λειτουργικοί χώροι
φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό
ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών .
Για την προστασία από σεισμούς και παρόμοιων τέτοιων φαινομένων επικαιροποιείται
τακτικά το Σχέδιο μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και
υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας ΤΑΚΤΙΚΆ κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους .

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο
διαφυγής

Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής του Σχολείου, στη αρχή του Σχολικού έτους προβαίνουν
σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων
αναγκών εντός του σχολικού χώρου .
Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους
αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά
παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες
έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων όλο το προσωπικό του σχολείου, οι μαθητές και οι μαθήτριες οι γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν
να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε
αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π.
για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Για το διδακτικό έτος 2021-2022 λόγω της πανδημίας σε έκτακτη Συνέλευση του
Συλλόγου Διδασκόντων ορίστηκε εκπαιδευτικός υπεύθυνος καθώς και αναπληρωτής για
τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων COVID-19 ακολουθώντας πάντοτε τις οδηγίες του
ΕΟΔΥ.
ΕΚΤΑΚΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Τηρούνται από τους/τις εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες τους γονείς/κηδεμόνες όλα τα απαραίτητα μέτρα
προστασίας λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, με σκοπό την ασφάλεια όλων.
Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις
τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες του σχολείου.
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του
σχολείου και στα μέσα μεταφοράς των μαθητών/τριών.
Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της
γυμναστικής/ άθλησης.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη και σε
χρόνο που οι μαθητές/τριες δεν καλούνται να μιλούν, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά
διαστήματα να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά για «διάλειμμα μάσκας», ώστε να επέρχεται
αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας. Αυτό μπορεί να γίνεται τόσο
μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, όσο και σε εξωτερικούς χώρους καθώς και κατά τη διάρκεια
οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας του σχολείου.
Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της
λειτουργίας τους. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για
τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση
των μαθητών/τριών.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως
τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας,
ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας.
Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και
εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς,
Προβλέπεται εκπαίδευση εντός της σχολικής μονάδας για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας από
εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική
χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη
σχολική τάξη, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και
των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.
Προβλέπεται αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με
τον κορωνοϊό COVID-19, για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης.
Ο Κανονισμός αυτός συντάχθηκε σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί λειτουργίας των Δημοσίων
και Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Εγκρίθηκε σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 5η / 28-09-2021 πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα αν
χρειαστεί, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της
σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να
ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς,
αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα
νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους
μαθητές/τις μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό
στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή,
αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο
οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά
περίπτωση από τη Διεύθυνση του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τους
Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την
εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον
κανονισμό του σχολείου.